Ulasan Tentang Film GRIMM

October 30, 2018

GRIMM


Nonton Film Online -  Perkara yang telah dilakukan Grimm sejak awal adalah untuk mengambil komuniti tersembunyi dari Wesen (makhluk yang menjadi asas dongeng) bahawa salah seorang daripada kita hidup. Premis ini membolehkan demonstrasi untuk secara halus mengatasi masalah kecenderungan dan ketakutan yang tidak diketahui, sambil menghiburkan anda dengan dialog cerdas dan watak yang menyenangkan.

Konsep ini bukan urusan baru; demonstrasi yang lebih baik seperti The X-Files and Buffy, The Vampire Slayer telah melakukannya.

Tetapi bagaimana Grimm memilih untuk menjadi berbeza, dan tetap relevan selama kira-kira enam tahun, adalah perjalanan (pelik) yang dilakukan dengan watak utama. Keupayaan pemasarannya juga terletak pada perjanjian dua-dalam-satu kerangka rapi yang berfungsi pada cetakan prosedur polis. Terdapat rangkaian TV ganas yang selamat seperti pemenggal kepala dengan hampir tiada darah.

Walau bagaimanapun, Grimm juga mempunyai kecenderungan untuk memulakan subplot dan kemudian meninggalkannya. Apa yang terburuk dalam pendapat saya ialah watak utama yang menentang sifatnya, yang akan disimpan dalam tidak lebih daripada dua episod.


Nonton Grim Spisode 1x1

Conspiracies sering datang dan pergi pada acara ini dengan jumlah bahan api yang paling sedikit untuk menjaga api. Ada satu tentang keluarga diraja Wesen sampai sesuatu atau yang lain, dan kemudian sebuah organisasi jahat yang dikenali sebagai Black Claw mendapat sesuatu atau yang lain. Tiada seorang pun daripada mereka layak menerima kera - atau woge-ing, untuk menggunakan terminologi acara - lebih lagi.

Mari anda bahkan tidak mula mengenai bagaimana karakter di sini tidak jarang menyontek kematian - mereka tentu telah belajar satu atau dua latihan dari Supernatural dan The Vampire Diaries, pasti.

Okay, tidak banyak sejarah. Grimm memberitahu anda bahawa Wesen adalah orang yang kelihatan seperti kami kecuali apabila mereka takut atau marah. Kemudian wajah mereka berubah menjadi menyerupai fauna - kucing, tikus, serigala, dan lain-lain - bergantung kepada keturunan peribadi Wesen. Tingkah laku mereka dipalsukan selepas "yayasan" haiwan mereka, hingga titik bercakap. Sebagai contoh, andai Wesen ialah Mauzhertz (asal tikus), maka jati diri default mereka ialah dalam suasana panik, tidak jarang kali siap guna melarikan diri dan bersembunyi.

Teori di sini ialah Wesen adalah asas kepada makhluk yang menakutkan dalam cerita dongeng, kisah rakyat dan legenda. Sebagai contoh, serigala di Little Red Riding Hood adalah talian Wesen yang dikenali sebagai Blutbaden.

Untuk mengawal jumlah "binatang" ini di cek, terdapat Grimms - insan dengan kemahiran untuk menyaksikan Wesen guna apa mereka. Di bandar Portland, Grimm adalah detektif pembunuhan Nick Burkhardt (David Giuntoli), yang dengan cepat menyedari bahawa sebilangan besar masalah pembunuhannya bimbang ** dengan Wesen. Tetapi apabila Nick dan penonton mendapati, terdapat raksasa dan ada MONSTERS!

Inilah perbezaan yang terjadi di sepanjang musim kesatu siri ini, menjadikan Nick sebagai jenis Grimm yang bertolak belakang - orang yang mematuhi kod perilaku yang ketika ini lebih sopan dalam politik, mengerjakan toleransi terhadap orang lain. Bagi lebih memperlihatkan betapa inklusifnya dia, Nick berteman dengan seorang Wesen - seorang Blutbad yang diperbaharui (kerana tersebut vegetarian) mempunyai nama Monroe (Silas Weir Mitchell), tepatnya - dalam membantunya menyelesaikan kes-kes menghairankan ini.

Logik Nick adalah bahawa sekitar Wesen bukan pembunuh, dia meninggalkannya. Itu paling sivil, dan tidak banyak jauh dari jalan guna Grimm, terutama sebab dia memberikan semua jenis senjata menghairankan oleh ibu saudaranya guna membantunya dalam misinya guna membunuh Wesen.

Pada musim pertama *, Grimm membentuk bentuk prosedur pembunuhan mingguannya, yang terus konsisten di sekitar musim berikutnya.

Hebatnya, ia telah melakukannya tanpa basi, dengan hanya beberapa episod buruk dalam enam tahun (iaitu 123 episod!). Kesan khas tidak begitu besar tetapi agak baik, melihat permintaan datang dengan reka bentuk yang sesuai untuk Wesen minggu ini.

Siri ini pergi jauh dan mencari haiwan yang hebat. Satu episod berputar di sekitar Aswang, seorang penyedut darah yang mengubah format dalam kisah rakyat Filipina. Grimm juga diklasifikasikan sebagai peristiwa dan angka sejarah: Hitler, sebagai contoh, diturunkan sebagai Wesen dahagakan darah! Itu yang paling jelas.

Apa yang telah dibuat Grimm sangat istimewa ialah bagaimana untuk memastikan perkembangan watak utama terus bergerak, pergi ke tempat-tempat di mana tidak beberapa siri yang berbeza berani mengambil orang utamanya.

Apabila penonton bertemu Juliette satu kali (Elizabeth "Bitsie" Tulloch), dia jatuh cinta dengan kehidupan Nick - tidak terlalu mengesankan dan agak menjengkelkan, jujur. Gadis berambut merah yang cantik ini, dengan mata besar dan hati yang percaya, kembali ke seberang S4, penghujungnya menjadi Bad Big untuk pertunjukan pada tahun itu. S5

melihatnya masih menjadi badass, hanya bekerja untuk orang yang baik, dan masih menunjukkan emosi sifar apabila ia berkaitan dengan perkara seperti cinta dan hubungan.

Pada musim itu, Juliette - atau Hawa yang lebih dikenali - adalah satu pasukan yang tidak dapat dihalang. Sekarang di S6, wataknya berubah lagi - dia bukanlah sepenuhnya Juliette atau Hawa yang benar-benar jahat (satu laman web telah dijuluki S6 Juliette sebagai Julievette).

Sementara ceritanya barangkali tidak semenarik, katakanlah, Carol di The Walking Dead (dari perempuan yang disalahgunakan guna wanita yang tidak hendak anda ganggu, terlepas dari apakah kita mempunyai harimau atau tidak), miliknya masih adalahbusur yang unik.

Trik yang unik Grimm lebih daripada sekali - Big Bad Adalind Schade (Claire Coffee) telah dipulihkan dan menjadi minat cinta Nick; Kapten Sean Renard (Sasha Roiz) terus-menerus berpindah-pindah antara penjahat dan lelaki baik dari musim ke musim (yang selalu mengasyikkan untuk ditonton, berkat penampilan Roiz).

Pada masa yang sama, siri ini mengiktiraf bahawa tidak semua aksara mesti mengambil laluan yang menuntut seperti itu. Monroe tetap orang yang sama yang kami temui di mula acara, namun busur ceritanya ialah kegemaran saya - dia pergi dari lelaki terpintar (dengan garis terlucu) di acara guna berkahwin dengan orang terpintar lain di majlis itu, Rosalee (Bree Turner), yang dapat menghadirkan semangat spektakuler dari semasa ke semasa.

Penonton sering boleh bergantung kepada Monroe dan Rosalee untuk mengetengahkan bahagian supranatural walaupun, ironinya, mereka adalah Wesen. Melalui cerita Monroe dan Rosalee, masalah diskriminasi pun ditangani dengan berani sebab mereka mempunyai dua jenis Wesen yang bertolak belakang (yang satu ialah serigala, yang lain ialah kucing).

Satu episod dalam Musim Enam juga membawa perkara tentang anugerah rahmat, yang ditangani dengan sentuhan halus.

Di hujung beza spektrum, Grimm benar-benar serius dalam S5, jadi paling baik bahawa S6 pulang ke alur humor (episod ketiga Oh Captain, My Captain menjadi contoh).

Mungkin yang paling menciptakan penasaran mengenai S6 ialah bagaimana ia membuat kesimpulan untuk sepenuhnya menggunakan formula monster-of-the-week bermula dari episod keempat. Hanya terdapat 13 episod musim ini, dan 10 episod di, saya masih belum pasti siapa Big Bad (pasti bukan gadis kecil!) Atau di mana kisah tentang tongkat ajaib bakal pergi (jangan tanya saya, saya tidak memahaminya).

Walaupun anda tidak menginginkan akhir kisah dongeng - tersebut bukan inti dari persembahan, bagaimanapun pun - anda paling tidak memerlukan penyelesaian yang secara emosional menyentuh hati di mana watak-watak itu berkepentingan (semoga melompat hubungan Juliette-Nick-Adalind yang kusut). Tetapi sejak sekarang, Grimm terus menerus kerana dia akan meneruskan kisahnya dalam media yang berbeza (tidak ada niat).

Pada akhir hari, Grimm sudah berlari dengan baik dan, suka atau tidak suka, setiap kitab mempunyai laman terakhir.

Artikel Terkait

Next Article
« Prev Post
Previous Article
Next Post »
Penulisan markup di komentar
  • Untuk menulis huruf bold gunakan <strong></strong> atau <b></b>.
  • Untuk menulis huruf italic gunakan <em></em> atau <i></i>.
  • Untuk menulis huruf underline gunakan <u></u>.
  • Untuk menulis huruf strikethrought gunakan <strike></strike>.
  • Untuk menulis kode HTML gunakan <code></code> atau <pre></pre> atau <pre><code></code></pre>, dan silakan parse kode pada kotak parser di bawah ini.

Disqus
Tambahkan komentar Anda

No comments