Ulasan Tentang Film The Legend of Muay Thai 9 Satra

October 23, 2018



Nonton Film Online - Ia menceritakan kisah pengembaraan Ott, yang sejak zaman kanak-kanak terpaksa belajar seni mempertahankan diri Muay Thai oleh bapanya dan guru tanpa memahami alasan di sebalik mengapa dia harus mempraktikkan Muay Thai sekeras itu. Semua yang dilaksanakan oleh ayah dan gurunya Ott supaya ia menguasai seluruh teknik-teknik bela diri Muay Thai, sebetulnya ada hubungannya dengan sejarah masa kemudian yang kelam antara warga asli di mana Ott dicetuskan dan Satra 9 yang menjadi senjata ampuh guna mengalahkan durjana Dehayaksa yang telah diramalkan sebelum ini oleh nabi buta.

Matlamat Ott dalam fim ini mungkin klise. Kekalahan sekumpulan monster jahat dengan seni mempertahankan diri Muay Thai yang hampir pupus sesuai dengan riwayat film ini. Tetapi, yang menjadi keunggulan dan kekuatan filem yang bernilai 8.3 di IMDB ini ialah hebatnya kolaborasi 3 pengarah pribumi Thailand Pongsa Kornsri, Gun Phansuwon dan Nat Yoswatananont dalam memperlihatkan adegan-adegan action ala Hollywood dalam format animasi.

Grafik yang ditunjukkan dalam filem ini sangat unik dan tidak membosankan untuk menonton sehingga akhir filem. Walaupun, visual watak-watak dalam filem ini kelihatannya sengit, tetapi masih diampuni dengan cara cerita itu menyentuh hati.

Hal unik lain yang dikisahkan oleh Film The Legend of Muay Thai: 9 Satra melewati watak Ott, Xiao Lan, Red Asura, Vata, hingga Black Jagger, ialah rajutan kisah yang sangat unik dan mengajarkan tidak sedikit norma sosial positif di dalamnya. Terdapat masalah membalas dendam, persaudaraan, persahabatan, pengorbanan untuk masalah cinta yang tidak dapat disatukan.

Berdasarkan maklumat dari Jaka, filem ini memberikan penyegaran yang segar dan empirikal dalam menonton filem-filem pribumi Asia. Cerita di dalam filem ini tidak dangkal, penokohan yang merasakan perkembangan, sehingga nilai-nilai moral yang paling kuat dikisahkan sejak mula filem ini, mencipta Jaka paling pasti guna mengesyorkan filem ini untuk anda tonton bareng teman wanita, adik, saudara atau sesiapa.
Akhir Firman

Itulah ulasan Jaka tentang filem The Legend of Muay Thai: 9 Satra yang akan segera disiarkan di teater kegemaran anda. Buat anda yang penasaran dengan aksi Ott dan rakan-rakannya melawan Dehayaksa, sila saksikan gambar skrin melewati treler di bawah ini.Silakan share dan komen tulisan ini guna terus mencari maklumat, tips & helah dan berita seputar teknologi dari NontonPro.com

Artikel Terkait

Next Article
« Prev Post
Previous Article
Next Post »
Penulisan markup di komentar
  • Untuk menulis huruf bold gunakan <strong></strong> atau <b></b>.
  • Untuk menulis huruf italic gunakan <em></em> atau <i></i>.
  • Untuk menulis huruf underline gunakan <u></u>.
  • Untuk menulis huruf strikethrought gunakan <strike></strike>.
  • Untuk menulis kode HTML gunakan <code></code> atau <pre></pre> atau <pre><code></code></pre>, dan silakan parse kode pada kotak parser di bawah ini.

Disqus
Tambahkan komentar Anda

No comments